Inkooplijst aan spullen voor trailrunning

Inkooplijst aan spullen voor trailrunning

Als je net gaat beginnen met trailrunnen, is de kans groot dat je een beetje overrompeld wordt met alles wat erbij komt kijken. Veel trailrunners maken gebruik van veel verschillende attributen die je als normale hardloper niet per se nodig hebt. Welke spullen zijn handig om tijdens het trailrunnen bij je te hebben? Hieronder een handig lijstje.

1. De juiste trailschoenen

Als eerste op de lijst staan speciale trailschoenen. Tijdens trailrunning loop je veel over heuvelachtige terreinen waar je veel grip nodig hebt om te voorkomen dat je uitglijdt. Zeker wanneer het regent kunnen goede trailschoenen niet ontbreken.

2. Voldoende water

Neem altijd voldoende water mee, bijvoorbeeld in een bidon of een waterzak. Je kunt ook een rugzak met een ingebouwde watervoorraad kopen.

3. Een comfortabele rugzak of trailvest

Bij trailrunning is het belangrijk dat je geniet van volledige bewegingsvrijheid. Een fijn shirt, een korte of lange broek en een rugzak of trailvest dat niet belemmerd tijdens het lopen kan dan ook niet ontbreken. Je kunt uitrustingaccessoires via TrailRunStore.com bestellen als je die nog niet hebt.

4. Bereid je voor op het weer met een opvouwbaar jack

Je weet nooit wanneer het ineens gaat regenen of toch kouder is dan je van tevoren hebt ingeschat. Een opvouwbaar jack is in dit geval de ideale oplossing. Met een opvouwbaar jack heb je altijd een extra laagje bij je om je te beschermen tegen regen of kou, zonder dat het kledingstuk veel ruimte inneemt.

5. Een kaart of GPS-apparaat

Als er geen wegen aanwezig zijn, moet je kunnen vertrouwen op je ori├źntatievermogen. Toch is het ook fijn om een goede kaart of GPS-apparaat bij je te hebben. Je gaat dan altijd met een gerust hart op pad en hoeft niet bang te zijn dat je verdwaald.

6. Voedingsstoffen uit energierepen en gels

Zeker wanneer je een langere trail gaat afleggen is het heel belangrijk dat je voldoende eten bij je hebt. Toch wil je tijdens het trailrunnen niet belemmerd worden doordat je te veel eten mee hebt genomen. Zorg daarom voor een paar kleine en lichtgewicht energierepen en gels die je van voldoende voedingsstoffen kunnen voorzien.

7. Comfortabele voeten met overschoenen

Tijdens trailrunning loop je vaak op grind en rotsachtige terreinen. Door jouw schoenen te voorzien van overschoenen voorkom je dat er kleine steentjes in de schoenen terechtkomen en voorkom je ook gelijk dat jouw voeten nat worden.